دوچرخه بدون چرخ هم آمد ، اثری دیگر از مخترعی که با منطق فیزیک مشکل دارد!

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، گوردیف مفهوم سنتی چرخ را با دوچرخه بدون چرخ خود به چالش کشیده است.

دوچرخه بدون چرخ هم آمد ، اثری دیگر از مخترعی که با منطق فیزیک مشکل دارد!

به گزارش عصر ایران، چه کسی گفته است که دوچرخه ها به چرخ های گرد یا هر چرخ دیگری احتیاج دارند؟ پس از معرفی اختراعات عجیبی مانند دوچرخه چرخ مربعی و دوچرخه چرخ مثلثی، سرگئی گوردیف ایده عجیب دیگری را به دنیای دوچرخه ها عرضه نموده است.

این بار، گوردیف مفهوم سنتی چرخ را با دوچرخه بدون چرخ خود به چالش کشیده است. طراحی نو گوردیف به جای تکیه بر چرخ های گرد، از اجزایی چرخان شبیه به نوار شنی تانک برای پیش راندن دوچرخه سوار استفاده می نماید.

در این طرح نوآورانه، سرگئی گوردیف دو مجموعه تسمه چرخ را در زوایایی نامتعارف به کار گرفته است. با پدال زدن و چرخش این تسمه ها، دوچرخه شتاب گرفته و به دوچرخه سوار اجازه می دهد تا سواری خود را شروع کند. این رویکرد عجیب و غریب باز هم انتظارات سنتی طراحی دوچرخه را به چالش کشیده و بار دیگر توانایی سرگئی برای متفاوت فکر کردن را برجسته می نماید.

جابجایی مرز های طراحی دوچرخه

دوچرخه نو سرگئی گوردیف اگرچه ممکن است سرعت بالایی نداشته باشد، اما بی تردید نگاه مردم را به سوی خود جلب می نماید. همانند طرح های پیشین، سرگئی گوردیف روند ساخت پروژه نو دوچرخه بدون چرخ را در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود منتشر نموده است. وی با استفاده از تکنیک های جوشکاری، سوراخ کاری و خم کردن به طرز ماهرانه ای اجزا این دوچرخه را شکل داده و سپس آن را مونتاژ می نماید.

به جای چرخ های گرد سنتی، وی از دو بخش فلزی خطی که با لاستیک آج دار پوشش داده می شوند، استفاده می نماید که شبیه نوار شنی تانک به نظر می رسند. گوردیف برای این که پدال ها بتوانند لاستیک را به حرکت درآورند یک دنده اضافی را به کار گرفته و پدال های دوچرخه را به قسمت بالای چرخ عقب متصل نموده است. برای پایداری، این چرخ های نامتعارف در دو نقطه ثابت شده اند تا هنگام سواری زاویه خود را حفظ نمایند.

منبع: فرارو

به "دوچرخه بدون چرخ هم آمد ، اثری دیگر از مخترعی که با منطق فیزیک مشکل دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه بدون چرخ هم آمد ، اثری دیگر از مخترعی که با منطق فیزیک مشکل دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید