خبرنگاران عزاداری تاسوعا و عاشورا در مشهد متمرکز انجام می گردد

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، مشهد- خبرنگاران- رییس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی گفت: برنامه عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای هیاتهای مذهبی در مشهد به صورت متمرکز و در سه محور تعیین شده انجام می گردد.

خبرنگاران عزاداری تاسوعا و عاشورا در مشهد متمرکز انجام می گردد

سیدمهدی طباطبایی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار وبلاگ چراغ روشن گفت: با توجه به اینکه سال جاری بحث دسته روی هیاتهای مذهبی را نداریم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا در سه خیابان شیرازی، امام رضا(ع) و طبرسی به گونه ای خواهد بود که هیاتهای از قبل معین شده در خطوط بی. آر. تی منتهی به حرم مطهر مستقر خواهند شد و عزاداری خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه هیات ها از ساعت 9 و نیم صبح به مدت دو ساعت و بارعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل های مقابله با کرونا شروع می گردد.

او با اشاره به این که سال جاری از علامت و نماد هیات ها استفاده نخواهد شد افزود: از این پرچم ها و علامت ها در صورت لزوم فقط در حد فضاسازی محل برگزاری مراسم عزاداری استفاده خواهد شد.

پنج هزار و 138 هیات مذهبی با نظارت شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی در سطح این استان فعالیت دارند که دو هزار و 534 هیات از این تعداد در سطح کلانشهر مشهد فعال هستند و هزار و 500 هیات مذهبی فعال در خراسان رضوی نیز ویژه بانوان هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عزاداری تاسوعا و عاشورا در مشهد متمرکز انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عزاداری تاسوعا و عاشورا در مشهد متمرکز انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید