جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ، تیم هشتم لیگ به جای آبی ها؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، استقلال به علت عدم دریافت مجوز حرفه ای به صورت قطعی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد حذف شده است.

جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ، تیم هشتم لیگ به جای آبی ها؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده ایران سه به علاوه یک اعلام شده است. به این صورت که نمایندگان ایران سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف در این رقابت ها خواهند داشت.

سه سهمیه مستقیم ایران شامل قهرمان لیگ فصل 1401 - 1400، قهرمان جام حذفی فصل 1401 - 1400 و قهرمان لیگ 1402 - 1401 خواهد بود و سهمیه پلی آف ایران قهرمان جام حذفی 1402 - 1401 است. اما نکته جالب توجه در خصوص لیگ ایران این است که با وجود مشخص بودن سهمیه و حتی انتها لیگ فصل گذشته هنوز نمی توان نام تیمی را از سهمیه های فصل گذشته برای رفتن به آسیا به صورت قطعی مشخص کرد.

قهرمان های دو جام لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته استقلال تهران و نساجی قائمشهر بودند، استقلال به علت عدم دریافت مجوز حرفه ای به صورت قطعی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد حذف شده است ولی قائمشهری ها می توانند با دریافت مجوز حرفه ای به صورت مستقیم در این رقابت ها حضور پیدا نمایند.

در خصوص شرایط این فصل در بین سه مدعی اصلی لیگ قهرمانان آسیا از بین سپاهان، استقلال و پرسپولیس، یکی به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان خواهد رفت که قطعاً آن تیم استقلال نیست. از طرفی زمزمه هایی شنیده می گردد که شاید پرسپولیسی ها هم در دریافت مجوز حرفه ای ناکام بمانند و آنها نیز به سرنوشت استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا دچار شوند، گفته می گردد سرخپوشان در زمینه تأییدیه زیرساخت های باشگاه ممکن است دچار مشکل شوند و همین مسأله شاید گریبان آنها را برای دریافت مجوز بگیرد.

قهرمان جام حذفی سال جاری نیز با توجه به قوانین مشخص شده به وسیله فیفا باید شانسش را برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا در پلی آف این رقابت ها امتحان کند که صحبت کردن در خصوص قهرمان خیلی زود است. اما این نکته اینجا هم صدق خواهد نمود که استقلال در صورت قهرمانی باز هم جایی در آسیا نخواهد داشت.

حالا سؤالی که پیش می آید این است که سهمیه آسیا تیم های حذف شده لیگ ایران که پیروز به دریافت مجوز حرفه ای نشده اند چه می گردد؟

در این زمینه و برای مشخص شدن تکلیف سهمیه تیم هایی که پیروز به کسب مجوز حرفه ای نشدند با سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ همکلام شدیم و مهدی در خصوص این سهمیه ها گفت: طبق مصوبه فدراسیون فوتبال هر باشگاهی که پیروز به کسب مجوز حرفه ای نگردد جایش را به تیم های واجد شرایط نیمه بالای جدول لیگ این فصل (1402 - 1401) می دهد و این روند تا رده هشتم و تیم هایی که مجوز حرفه ای را دریافت نموده اند ادامه خواهد داشت.

مثلاً قهرمان فصل گذشته که استقلال بود و نتوانست مجوز حرفه ای را کسب کند، بعد از حذف از آسیا جایش را به تیم دوم لیگ این فصل خواهد داد، در صورتی که تیم دوم خود استقلال یا هر تیمی باشد که مجوز حرفه ای نداشته باشد شرایط تیم رتبه بعدی آنالیز می گردد و این روند تا تیم هشتم ادامه خواهد داشت تا یک تیم برای رقابت لیگ قهرمانان آسیا معرفی گردد.

در خصوص قهرمان جام حذفی این فصل نیز همین روش پیگیری خواهد شد، مثلاً اگر قهرمان جام حذفی استقلال و یا هر تیمی که مجوز حرفه ای ندارد، باشد برای مشخص سهمیه پلی آف به جدول لیگ رجوع خواهد شد و تیم واجد شرایط نیمه بالای جدول به پلی آف این رقابت ها راه خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ، تیم هشتم لیگ به جای آبی ها؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ، تیم هشتم لیگ به جای آبی ها؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید