بایدن: چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها هستم

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در شروع نشست سه جانبه با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن بیان کرد چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها میان سه کشور است.

بایدن: چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها هستم

بایدن در جمع یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت: چشم انتظار همکاری با هر دوی شما هستم. شما عصر جدیدی از همکاری ها را شروع خواهید کرد و باعث می شوید عزم ما برای خدمت به عنوان نیرویی خوب در سرتاسر هند - آرام بار دیگر تجدید گردد.

نشست سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اولین بار است که خارج از یک رویداد چندجانبه صورت می گیرد. جو بایدن از یون سوک یول و فومیو کیشیدا در کمپ دیوید در استان مریلند ایالات متحده در نزدیکی واشنگتن میزبانی می نماید.

در همین حال یک مقام ارشد دولت آمریکا به وبلاگ چراغ روشن گفت، رهبران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در ملاقات سه جانبه خود در کمپ دیوید بر تعهدات خود در قبال امنیت در تنگه تایوان تاکید خواهند کرد.

این مقام پیش از اجلاس گفت: در بیانیه مشترک ما سخنانی وجود خواهد داشت که بر تعهد ما به صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید می نماید.

وی هم چنین اعلام نمود که سه طرف متعهد شده اند که یک خط تلفن سه جانبه برای مصاحبه در خصوص بحران های احتمالی ایجاد نمایند اما از بیان اینکه آیا از این خط برای صحبت در خصوص حمله احتمالی چین به تایوان استفاده خواهند کرد یا خیر خودداری کرد.

این مقام اضافه نمود: مذاکراتی که بین سه کشور انجام می گردد، شامل شرایط امنیتی در منطقه وسیع تر هند و اقیانوس آرام است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "بایدن: چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید