بازگشت دوباره 250 مگاوات به مدار فراوری برق

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، واحد شماره 4 بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از انتها تعمیرات نیمه سنگین، دوباره به شبکه سراسری فراوری برق پیوست.

بازگشت دوباره 250 مگاوات به مدار فراوری برق

حبیب شریفی مدیرنیروگاه بخار در تشریح خبر بازگشت دوباره واحد شماره 4 بخاری به مدار فراوری برق گفت: این واحد با توان نامی 250 مگاوات که به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و برای کسب آمادگی فراوری برق پایدار از مدار فراوری، خارج شده بود، پس از انجام فعالیت های پیش بینی شده تعمیراتی، دوباره به شبکه سراسری فراوری برق پیوست.

شریفی در مورد فعالیت های این دوره از تعمیرات بیان داشت: تعمیرات این واحد در حوزه های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان این نیروگاه با موفقیت به انجام رسید که برشکاری و تعویض لوله های فاینال ری هیت داخل هدرباکس و بعلاوه بازسازی دیواره های داخلی و بیرونی هدر باکس ری هیت، اورهال کامل دودستگاه بویلر فیدپمپ (C&A) به علت افت راندمان، برشکاری و تعمیر و بازسازی سیت و پلاگ دو دستگاه چک ولو خروجی بویلر فیدپمپ ها (A&B) از اقداماتی بود که از سوی متخصصان نیروگاه انجام شد.

حبیب شریفی اضافه کرد: جوشکاری و نصب و مونتاژ مجدد آنها، اورهال و برطرف نشتی داخلی از ولو موتوری خروجی C-BFP، برطرف نشتی داخلی از دو دستگاه کنترل ولو مینیمم فلوی بویلر فیدپمپ ها (A&C)، برطرف نشتی داخلی از ولو های دستی درین مین استیم، اورهال ولو های دستی و چک ولو های اسپری رهیت بویلر فید پمپ ها، تعویض و تنظیم مجدد سیل های رادیالی ایرهیتر های هردوسمت جهت برطرف نشتی هوا به سمت دود و پکینگ گذاری ولو های فشار قوی مسیر توربوسیکل هم از دیگر اقداماتی بود که از سوی متخصصان تعمیرات انجام گرفت.

شریفی بیان داشت: بعلاوه نصب یک دستگاه پوزیشنر بازسازی شده مربوط به STC دمپرها، برطرف مشکل نوسانی بودن کنترل ولو -های رنج PCV خط گاز، تعمیر اساسی بریکر ها، اورهال دو دستگاه الکتروموتور کندانسیت پمپ ها (A&B)، رله ها و استارتر های 400 ولت و انجام انواع تست های الکتریکی به همراه بازدید از تجهیزات ابزار دقیقی و انجام پرمیت های موکول به خروج واحد، از مهم ترین اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات صورت گرفت.

هم اکنون در نیروگاه شهیدرجایی به طور همزمان، یک واحد بخاری تحت تعمیرات اساسی و یک واحدگازی هم تحت تعمیرات بازدید دوره ای است.

وبلاگ چراغ روشن قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازگشت دوباره 250 مگاوات به مدار فراوری برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت دوباره 250 مگاوات به مدار فراوری برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید