ایده های بازار یابی سبز

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، بازار یابی سبز در بین مردم و دوست داران محیط زیست در حال کسب محبوبیت است. برای به دست آوردن اطلاعات و ایده های بیش تری در این باره برای کسب و کار خود، متن زیر را مطالعه کنید . . .

ایده های بازار یابی سبز

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

بازار یابی سبز در بین مردم و دوست داران محیط زیست در حال کسب محبوبیت است. برای به دست آوردن اطلاعات و ایده های بیش تری در این باره برای کسب و کار خود، متن زیر را مطالعه کنید . . .

بازار یابی سبز مفهوم جدیدی نیست، ولی اکثریت ما در خصوص آن آگاهی زیادی نداریم. بازار یابی سبز چیزی جز فرایند فروش محصولات و ارائه خدمات، به صورتی که سازگار با محیط زیست باشد، نیست. در این نوع از بازار یابی، فراوری نماینده با پر رنگ کردن مزایای زیست محیطی مرتبط با یک محصول یا خدمات، در مصرف نمایندگان برای خرید آن محصول، ایجاد انگیزه می نماید.

فراوری نمایندگان ممکن است محصولات شان را از نظر فرآیند فراوری و بسته بندی و غیره، تغییر دهند و یا اصلاح نمایند. جدای از این، بازار یابی سبز با اسم تبلیغات و استراتژی های سازگار با محیط زیست، هم نامیده می گردد. این ایده های بازار یابی به محصولات و خدمات یاری می نمایند تا با اسم دوست دار محیط زیست شناخته شوند که ممکن است به افزایش سود دهی نهایی، منجر شوند. این مقاله یک سری از محبوب ترین و پیروز ترین ایده های بازار یابی را به شما معرفی می نماید، که شما می توانید برای کسب و کارتان از آن ها بهره بگیرید.

این ایده های بازار یابی، در رابطه با حرفه و جریانی هستند که شما در آن کار می کنید. با توجه به خدمات و یا فراوریاتی که دارید، ممکن است از این ایده ها، مناسب ترین ایده را برای خودتان انتخاب کنید، که در زیر ارائه شده اند:

تبلیغات در رسانه های الکترونیکی: مزایای زیست محیطی بسیاری در تبلیغات به وسیله رسانه های الکترونیکی وجود دارند که می توانند باعث رونق کسب و کار سبز شما شوند. بدون این که کاغذی هدر برود، تبلیغات محصولات یا خدمات شما در تلویزیون و یا در اینترنت، در معرض دید عموم قرار می گیرد. خرید و فروش آنلاین، موجب صرفه جویی در مصرف سوختی می گردد که در غیر این صورت ممکن بود مصرف گردد.

کار در خانه: این که تمام اعضای یک شرکت هر روز در دفتر کارشان حاضر شوند، انواع آلودگی ها را تشدید می نماید. به جای آن می توان سیستمی را طراحی کرد که در آن کارمندان در خانه، کارهایشان را انجام دهند، تا مجبور به رفت و آمد در فاصله طولانی بین خانه و دفتر کار نشوند، که همین موضوع منجر به کاهش آلودگی هوا خواهد شد. این موضوع هم چنین استرس های ناشی از مدیریت شرکت را کاهش خواهد داد و در هزینه ها هم به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

بسته بندی های سازگار با محیط زیست: این یکی از برترین ایده ها برای فراوری نمایندگان محصولات می باشد. شما می توانید نحوه بسته بندی محصولات خود را به صورتی که بیش تر با محیط زیست سازگار باشد، تغییر دهید. به اسم مثال، شما می توانید پوشش پلاستیکی محصول تان را به کیسه یا کارتنی که از مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده اند، تغییر دهید.

طرح سبز برای مشتریان: شما می توانید طرح ها و پیشنهادات و تخفیفات سبز زیادی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. به اسم مثال، شما می توانید کیسه های مخصوص مواد غذایی را به همراه محصول به مشتریان هدیه دهید تا آن ها مجبور به حمل مواد غذایی درون کیسه های پلاستیکی نشوند. به اسم تبلیغاتی مؤثر و رایگان، می توانید نام شرکت خود را با یک شعار مجذوب کننده و پر محتوا مانند پلاستیک ممنوع بر روی کیسه ها چاپ کنید.

مشوق های سبز برای مشتریان: این هم دوباره، یکی از ایده هایی است که بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به پیروزیت از آن بهره می گیرند. شما می توانید مشوق های مختلف سازگار با محیط زیست را در اختیار مشتریان قرار دهید، که به واسطه خریدی که می نمایند، در اختیارشان قرار می گیرد. به اسم مثال، اگر آن ها خدمات شما را خریداری کردند، یک درصد از هر فروش را در اختیار یک سازمان غیر دولتی (NGO) قرار دهید تا به امر محیط زیست اختصاص دهد. به این ترتیب مشتریان متوجه خواهند شد که چیزی که آنها می خواهند و می خرند، سودی برای محیط زیست دارد و از خریدشان لذت خواهند برد.

سرور CO2: همه ما از اینترنت و کامپیوتر برای شغل و کسب و کاری که داریم، استفاده می کنیم. این فرایند باعث افزایش زباله های الکترونیکی و یاری به آلودگی می گردد. برای کاهش این آلودگی شما می توانید از سرورهای CO2 بهره ببرید که یکی از ایده های بازار یابی بزرگ می باشد. این چنین میزبان های وب سبز، سازگار با محیط زیست، درصدی از مصرف انرژی خود را از منابع طبیعی انرژی هم چون، انرژی باد و غیره، تامین می نمایند. (زباله الکترونیکی (به انگلیسی: waste - E) به دستگاه های الکترونیکی مصرف شده و قطعات آنان هم چون تلفن ها و کامپیوترها، لوح فشرده و... که حاوی فلزات خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند، گفته می گردد که در صورت رها سازی در طبیعت پس از سرانجام عمر مفید و عدم بازیافت صحیح، آلوده نماینده خطرناک محیط زیست به تعداد می فرایند.)

حمل و نقل: اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که شامل یا متکی بر حمل و نقل است، پس شما می توانید از حمل و نقلی که سازگارتر با محیط زیست است، بهره بگیرید، برای این کار می توانید از وسایل نقلیه سبز یا سوخت سبز برای وسایل نقلیه تان بهره ببرید. این کار یاری شایانی را در کاهش آلودگی هوا خواهد نمود.

جدای از این، شما می توانید در فکر باز یافت و مدیریت زباله ها برای جریان کسب و کار خود، باشید. این ها فقط بعضی از ایده هایی هستند که شما می توانید در کسب و کار خود بهره ببرید. بسیاری از این ایده ها نه تنها به کاهش انتشار کربن یاری می نمایند، بلکه برای رونق کسب و کار شما هم بسیار مفیدند. بسیاری از ایده های ذکر شده در بالا، در کاهش هزینه های خدمات و یا محصولات تأثیر فراوانی دارند که در نهایت سود این کار به خود شما باز خواهد گشت. بنا بر این، بعضی از این ایده ها را به کار بگیرید و یکی از کار آفرینان سبز پیروز شوید.

منبع: راسخون

به "ایده های بازار یابی سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های بازار یابی سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید