7 مورد از برترین موزه های لوسرن

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، موزه هیجان انگیز و تعاملی حمل و نقل برای هر کسی می تواند جالب باشد و بازدید از کلکسیون روزنگارت عاشقان هنر را غرق لذت خواهد نمود. در این مطلب تعدادی از دیدنی ترین موزه ها، گالری ها و نمایشگاه های لوسرن سوئیس را به شما معرفی می کنیم.

7 مورد از برترین موزه های لوسرن

1. کلکسیون روزنگارت

کلکسیون شخصی زیگفرید (Siegfried) و آنجلا روزنگارت (Angela Rosengart) به یکی از گالری های سرآمد در زمینه هنر مدرن کلاسیک تبدیل شده است. کلکسیون روزنگارت (Rosengart Collection) مجموعه ای خیره کننده از بیش از بیست مشاهیر قرن اخیر همانند مودیلیانی (Modigliani)، سزان (Cézanne)، ماتیس (Matisse)، رنوآر (Renoir) و دوفی (Dufy) را شامل می گردد. از بخش های مهم این گالری نمایش آثاری از پیکاسو و پائول کله (Paul Klee) است که دیدن آن حتماً توصیه می گردد.

2. موزه بل پارک

موزه بل پارک (Museum Bellpark) در سمت غربی شهر و در یک عمارت قرن نوزدهمی واقع شده است و اصالت این موزه بیننده را مبهوت خود می نماید. نمایشگاه عکاسی در کنار اشیایی از گذشته غنی سوئیس در این موزه رؤیت می گردد. نمایشگاه های موقت گرایش های هنری روز سوئیس را نمایش می دهند و این موجب می گردد موزه به جایی برای کاوش در گذشته، حال و آینده هنری این کشور تبدیل گردد.

3. موزه هانس ارنی

یک ضرب المثل یونانی می گوید: همه چیز در جریان است. هانس ارنی (Hans Erni) این قاعده را سرلوحه کار خود قرار داد و در همه زوایای این موزه می توان آن را مشاهده کرد. نمایشگاه های موقتی اغلب این موزه را تشکیل می دهند و تبدیل به پاتوق هنرمندان معاصر سوئیس و سراسر دنیا شده است. موقت و گذرا بودن نمایشگاه های موزه هانس ارنی این ویژگی شگفت انگیز را به آن می بخشد که افراد هیچوقت دو بازدید کاملاً یکسان از آن نخواهند داشت.

4. گالری اورس مایله

گالری اورس مایله (Galerie Urs Meile) مرکز گردآوری همه انواع هنر معاصر است و از عجایب دنیای هنر معاصر محسوب می گردد. در این گالری نقاشی و مجسمه سازی سنتی با دیگر انواع مانند عکاسی، چیدمان و ویدئو در کنارهم قرار می گیرد و یکی از اعجاب انگیزترین مراکز هنر معاصر را پدید می آورد. یک شعبه از این گالری در پکن فعالیت می نماید و تبدیل به مکانی برای رویارویی هنر غربی و ابداعات چینی شده است.

5. کونست پاویلون

اگر چه زمان زیادی از عمر کونست پاویلون (Kunstpavillon) نمی گذرد اما به عنوان جایی برای نمایش های هنری، آزمایش، مباحثه و نوآوری در دنیا شناخته شده است. در این پاویون هنر، آینده دارترین هنرمندان جوان سوئیس معرفی می شوند و عصری تازه در رشد هنری را نوید می بخشد.

6. موزه حمل و نقل سوئیس

موزه حمل و نقل سوئیس (Swiss Museum of Transport) نگاهی جالب و تعاملی به توسعه حمل و نقل جاده ای، ریلی، آبی و فضایی فراهم می نماید. بیش از 3000 شی ء، شبیه ساز و ابزار چندرسانه ای در این موزه به مساحت 20,000 مترمربع وجود دارد. موزه حمل و نقل در سال 1959 بازگشایی شده و امروز پربازدیدترین موزه سوئیس شناخته می گردد. این موزه مکان مناسبی برای گردش خانوادگی است و انواع ماشین ها، قایق ها، قطارها و هواپیماها را می توانید در آن دیدن کنید.

7. موزه ریچارد واگنر

ریچارد واگنر (Richard Wagner) یکی از مشهورترین آهنگسازان تاریخ موسیقی به شمار می آید. او به مدت شش سال تصمیم گرفت در کنار دریاچه لوسرن زندگی و کار کند. خانه ویلایی که واگنر تعدادی از آثارش را در آن خلق کرد امروزه تبدیل به موزه شده و عکس ها، نقاشی ها و مجموعه ای ارزشمند از جوایز و نوشته های او را شامل می گردد که زندگی و کار این هنرمند را نشان می دهند. در مرکز توجه این کلکسیون پیانوی بزرگ ارارد (Erard) وجود دارد که واگنر با آن اثر خوانندگان استاد نورنبرگ (The Mastersingers of Nuremberg) را تکمیل کرد و در کنسرت ها هنوز از این پیانو استفاده می گردد.

منبع: گردشبان

به "7 مورد از برترین موزه های لوسرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از برترین موزه های لوسرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید