127میلیون سال پیش، لاک پشت ها این شکلی بوده اند!، عکس

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، یکی از علاقه مندان به فسیل ها، با همکاری دیرینه شناسان دانشگاه پورتسموث، اولین فسیل لاک پشت گردن پهلو در بریتانیا را کشف نموده است.

127میلیون سال پیش، لاک پشت ها این شکلی بوده اند!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ چراغ روشن ، این بقایای باستانی اولین نمونه شناخته شده از یک لاک پشت گردن پهلو هستند که به این علت نامیده می گردد زیرا در صورت تهدید گردن خود را به سمت غلاف خود جمع می نمایند. این بدان معناست که آنها فقط با یک چشم می توانند بیرون را ببینند.

فسیل لاک پشت که در اصل در ساحل National Trust در جزیره وایت یافت شد، یک پوسته تقریبا کامل با مهره های گردن، پشت و دم، کتف، کمربند لگنی و استخوان های زائد است. متأسفانه جمجمه گم شده بود.

نویسنده اصلی، مگان جیکوبز، گفت: این یک کشف شگفت انگیز است زیرا این اولین بار است که این نوع لاک پشت در بریتانیا پیدا می گردد. هیجان انگیزتر این است که ما از یک تکنیک تازه برای معین سن فسیل بدون هیچ شکی استفاده کردیم و برای تکمیل آن، سی تی اسکن تمام استخوان های ریز داخل آن را نشان داد. برای چیزی که شبیه یک سنگریزه ساحلی به نظر می رسد، واقعاً باورنکردنی است!

مگان و همکارانش مواد معدنی را از داخل پوسته لاک پشت تشریح کردند و آنها را برای اورانیوم و سرب تجزیه و تحلیل کردند. آنها با مقدار گیری نسبت سرب به اورانیوم رادیواکتیو، دریافتند که این لاک پشت متعلق به دوره کرتاسه زیرین، حدود 127 میلیون سال پیش است.

این فسیل در اصل در ساحل خلیج بروک در ساحل جنوب غربی جزیره وایت به وسیله جمع نماینده فسیل استیو بربریج پیدا شد. این بخش از ساحل به خاطر مهره داران فسیلی مشهور است.

منبع:

غول پیکرترین تمساح دنیا بزرگ تر از آن است که تصور می شد!/ عکس

اورانگوتان ها هم خاک می خورند!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "127میلیون سال پیش، لاک پشت ها این شکلی بوده اند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "127میلیون سال پیش، لاک پشت ها این شکلی بوده اند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید