هواپیمای رکوردشکنی که با خلبان زن دور برج میلاد چرخید

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، هواپیمای فوق سبک جی ام بی-وی ال3 اسپرینت با یک خلبان زن به تازگی با مانور دادن گرداگرد برج میلاد خبرساز شده است. این پرنده کوچک که در کشور چک طراحی و ساخته شده بر اساس اطلاعات دانشنامه دنیای هوانوردی سبک در سال 2005 سریع ترین هواپیمای فوق سبک دو نفره دنیا لقب گرفت.

هواپیمای رکوردشکنی که با خلبان زن دور برج میلاد چرخید

به گزارش خبرآنلاین؛ وی ال-3 از پیکربندی تراکتور در هوانوردی بهره می برد. این اصطلاح به هواگرد هایی اطلاق می گردد که موتور ملخی شان در نوک هواپیما نصب شده و هواپیما را در هوا جلو می کشد.

در این هواپیما صندلی دو سرنشین در کابین کنار هم قرار گرفته است و می توان آن را با دو مدل ارابه فرود ثابت و جمع شونده سفارش داد.

همانطور که اشاره شد جی ام بی (JMB) در جمهوری چک مستقر است. جی ام بی با تمرکز بر سرعت و طراحی پیشرفته در ساخت هواپیما از ماشین های مسابقه فرمول 1 و ماشین های اسپرت الهام می گیرد.

بر اساس گزارش فلاینگ مگ، وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، هواپیما یک هیولا است. هواپیمای آزمایش شده در این گزارش از موتور توربوشارژ Rotax 915 S بهره می برد که می تواند این پرنده سبک وزن را به حداکثر سرعت را 370 کیلومتر در ساعت یا 200 گره برساند.

هواپیمای وی ال-3 با قیمت 370 هزار دلاری (حدود 18 میلیارد تومان) از هر هواپیمای سبک نو دیگری در کلاس خود سرعت بیشتری به ازای هر دلار ارائه می دهد.

منبع: فرارو

به "هواپیمای رکوردشکنی که با خلبان زن دور برج میلاد چرخید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای رکوردشکنی که با خلبان زن دور برج میلاد چرخید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید