خبرنگاران کاهش استفاده از ماسک در گنبدکاووس نگران کننده است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، گنبدکاوس - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از کم توجهی مردم این شهرستان به استفاده از ماسک گلایه کرد و گفت که در صورت استمرار این رویه، شرایط شیوع کرونا در گنبدکاووس از زرد فعلی به قرمز تغییر خواهد کرد.

خبرنگاران کاهش استفاده از ماسک در گنبدکاووس نگران کننده است

فرهاد بدیعی روز یکشنبه در نشست کارشناسی بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا در گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تا به امروز این شهرستان 2 پیک شدید شیوع بیماری کرونا را پشت سرگذاشت که در یک ماه گذشته با همکاری خوب مردم و هیات های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، آمار بستری در مراکز درمانی دارای شرایط ثابت روزانه بین 50 تا 73 نفر بود.

وی اضافه کرد: شرایط فعلی گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا زرد است اما با تدوام کم توجهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و نیز به بهانه هایی مانند ثبات شیوع بیماری، بالا رفتن مقاومت بدن و خستگی از شرایط فعلی، هر لحظه احتمال تغییر شرایط شهرستان به قرمز وجود دارد.

بدیعی با بیان اینکه هم اینک 66 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند اضافه کرد: 11 نفر از مجموع بیماران بستری به دلیل وخامت اوضاع در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: براساس نتایج اجرای گشت های مشترک که به طور مداوم در گنبدکاووس درحال انجام است، تجمع در مغازه ها، رستوران ها، فست فودها و کبابی ها روبه افزایش و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی روبه کاهش است که با این فرایند و خاتمه یافتن ماه صفر و شروع برگزاری جشن ها و عروسی ها بدون تردید شاهد پیک سوم شیوع کرونا در شهرستان خواهیم بود.

همچنین رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این نشست به برخی نتایج بررسی های میدانی اشاره کرد و گفت: هشت درصد کارمندان و 52 درصد شاغلان نانوایی های این شهرستان از ماسک استفاده نمی کنند .

عبدالرحیم پالیده از مسوولان ستاد مقابله با کرونای این شهرستان خواست با توجه به احتمال شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا، نسبت به ادامه فعالیت جمعه بازار و بازار پرندگان گنبدکاووس تصمیم جدی بگیرند.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت: تا به امروز 500 هزار و 75 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 251 نفر از بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 28 هزار و 544 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاهش استفاده از ماسک در گنبدکاووس نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش استفاده از ماسک در گنبدکاووس نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید