جایزه طراحی زیباترین کابین هواپیما

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، طراحی کابین هواپیما یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در جلب رضایت مسافران و نیز توسعه و پیشرفت خطوط هوایی است.

جایزه طراحی زیباترین کابین هواپیما

تعبیه امکانات رفاهی مانند جایگاه یا تخت راحت برای مسافران حتی در بخش مسافران عادی از نخستین عواملی است که در طراحی هواپیما در نظر گرفته می گردد؛ ولی علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب برترین طراحی کابین هواپیما در پنجم ماه آوریل سال 2016 در شهر هامبورگ کشور آلمان در نظر گرفته و شرکت B/E Aerospace به عنوان برنده شناخته شد. این انتخاب به وسیله گروه 25 نفره از کارشناسان و متخصصان در حوزه طراحی داخلی هواپیما با هدف بهبود و پیشرفت در این زمینه اجرا شده است. در این رابطه، مدیر شرکت هواپیمایی امارات می افزاید امکان بروز خلاقیت در هیچ زمینه دیگری مانند طراحی هواپیما وجود ندارد. به همین علت اعطای جوایزی از این دست امکان را برای تشویق و پیشرفت طراحی با تجهیزات نو و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم می نماید.

آیا این طرح ها به مرحله اجرا در می آیند؟

طرح دیگر شرکت B/E Aerospace و برگزیده بخش طرح های رویایی، طرحی بسیار متفاوت به نام Zodiac Aerospaces Lifestyle Cabin است در آن برخلاف سیستم طراحی های پیشین، فضای داخل کابین به بخش های مختلفی برای فعالیت های خاص از جمله برگزاری جلسه های کاری، خواب و استراحت تقسیم شده است.

برنده دیگر این جایزه، دانشگاه تکنولوژی Delft است که در طراحی خود کوشش نموده با افزودن بالتشک های بالدار پشت سری امکان راحتی و استراحت بیشتری را برای مسافران بخش عادی فراهم کند.

ولی سوال پیش آمده این است که آیا این طرح ها وارد مرحله اجرایی می شوند؟ در پاسخ می توان گفت که در کلیه این طرح ها کوشش بر افزودن امکانات و رفاه در سفرهای هوایی است و تمام کوشش طراحان هواپیما ارائه تجربه سفر دلپذیر برای میلیون ها مسافر در طول روز است. گزارش تصویری طرح های برگزیده طراحی داخل هواپیما به توضیح زیر است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "جایزه طراحی زیباترین کابین هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه طراحی زیباترین کابین هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید