از گلزنی تا بازوبند کاپیتانی؛ شبی ویژه در کارنامه سردار

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، خبرگزاری خبرنگاران- دراگان اسکوچیچ در اولین تجربه خود روی نیمکت تیم ملی ایران با سیستم 2-4-4 لوزی و ترکیب نسبتا تهاجمی و با تغییر 6 بازیکن خط جلوی تیم ملی، پیروز به گلزنی و سپس حفظ آنها مقابل حریف قدرتمند آسیایی میانه شد.

از گلزنی تا بازوبند کاپیتانی؛ شبی ویژه در کارنامه سردار

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، شوت تماشایی سردار آزمون که قفل دروازه ازبکستان را شکست، نشان می دهد که این مهاجم با کیفیت تیم فوتبال زنیت چه ارزشی برای تیم ملی فوتبال ایران دارد. سردار در این مسابقه، بازوبند کاپیتانی را در دقایقی به بازو بست و روی نیمکت هم کاملا متعصبانه تیم ملی را زیر نظر داشت؛ نشانه هایی که اثبات می نماید او در این تیم ملی مسرور است و خود این مسئله نکته مهمی است؛ چیزی که شاید در دوره قبلی آن را گم نموده بودیم. سردار امروز 33 امین گل ملی خود را برای ایران به ثمر رساند.

شش تعویضی ایران شامل علی کریمی، سامان قدوس، امید نورافکن، کاوه رضایی، سیامک نعمتی و مهدی قایدی در زمان حضور در زمین نمایش مثبتی از خود نشان دادند و با پرس شدید در زمین ازبکستان اجازه هر گونه موقعیت سازی را از حریف گرفتند. این در حالی بود که سوت های داور نیز بیشتر به نفع میزبان بود و شاید با یک قضاوت نرمال ایران می توانست با ترکیب جدیدش در خط جلو به گل برسد. درنهایت با رضایت اسکوچیچ از این 6 نفر، رقابت برای کسب پیراهن های تیم ملی جالب تر هم خواهد شد.

سردار آزمون پیروز شد با شوتی سرکش و تماشایی دروازه سویونوف را باز نموده و در فاصله سه دقیقه تا انتها نیمه اول، ایران را از ازبکستان پیش بیاندازد. آزمون که در طول نیمه، فرصت های متعددی را برای گلزنی از دست داده بود، این بار شانس خود را با شوتی از راه دور امتحان کرد و ضربه اش به زیبایی در درون دروازه نهاده شد. این در حالی است که چند دقیقه پیش شوت پشت محوطه جریمه سردار را دروازه بان گرفته بود.

این سی و سومین گل ملی سردار آزمون بود که جایگاهش در رتبه پنجم برترین گلزنان تیم ملی را مستحکم کرد و باعث شد تا یک گام دیگر به رکورد ستارگان پیشین تیم ایران نزدیک گردد. علی کریمی و جواد نکونام با 38 و 39 گل حالا نفس های سردار را پشت سر خود حس می نمایند و هیچ بعید نیست که به زودی مهاجم 25 ساله اهل گنبد کاووس از رکوردشان بگذرد.

آزمون پیش تر در مقدماتی جام جهانی 2018 توانسته بود به ازبکستان گلزنی کند و نکته جالب این که آن روز هم مهدی طارمی دیگر گل تیم ملی را زده بود. هماهنگی سردار آزمون و مهدی طارمی که دوستان صمیمی یکدیگر نیز هستند، در حد قابل توجهی واقع شده است و جالب است که دوباره هر دو پیروز به گلزنی شدند و چه بسا اگر سردار از خود گذشتگی بیشتری داشت، یک دوی آن ها در نیمه اول می توانست به گلی زیبا منجر گردد.

سردار این 33 گل را در ملاقات با کره جنوبی، عراق، قطر، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، مونته نگرو، ازبکستان، سوریه، روسیه، الجزایر، یمن، ویتنام، چین، هنگ کنگ و کامبوج 19 تیمی هستند که مهاجم تیم ملی توانسته دروازه شان را باز کند. این در حالی است که سردار در روز گل سی و سوم ملی، آزمون به بازوبند کاپیتانی هم رسید تا یک تجربه ویژه را از بازی در تاشکند داشته باشد.

نکته جالب این که تیم ملی ایران آخرین بار در 18 مهر 1398 یک نیمه را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. آن ها در روز هت تریک سردار آزمون کامبوج را شکست دادند و این بار به استقبال غلبه بر ازبکستان در نیمه دوم می فرایند. در طول یک سال تیم ملی فقط دو بازی برابر بحرین و عراق انجام داد که هر دو با شکست ایران و ناکامی آزمون در گلزنی همراه بودند. سردار 33 گل ملی را در 51 بازی به ثمر رسانده و با یک میانگین آماری فوق العاده به سمت رکوردی عظیم حرکت می نماید. او میانگین 0.64 گل در هر بازی را دارد و اگر بتواند رکورد تعداد بازی ملی جواد نکونام را بشکند و این فرایند را ادامه دهد، احتمالا به آمار گلزنی علی دایی هم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "از گلزنی تا بازوبند کاپیتانی؛ شبی ویژه در کارنامه سردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گلزنی تا بازوبند کاپیتانی؛ شبی ویژه در کارنامه سردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید